Wednesday, December 23, 2009

MY Concern....- ilmu baru dalam hidup ku...


salam semua... alhamdulillah... aku dapat menulis lagi dalam blog yang serba ringkas ini.. alhamdulillah Allah memberikan ku nikmat bernafas supaya aku dapat menghirup udara yang segar ini... aku berharap udara2 ini dapat memberikan bekalan oksigen yang cukup kebadan ku supaya dapat ku berfikir dengan lebih baik... alhamdulilah.... penat semalam masih terasa lagi namun hati aku puas... puas kerana dapat memberikan sumbangan untuk mendidik remaja2 supaya bersama-sama menegakkan agama Islam di bumi Melaka ini..



5 hari telah berlalu tapi aku masih teringat kepada kawan2 baru ku.. kepada adik2 didikan ku.. walaupun aku ciput ilmunya.. namun aku berusaha sedaya yang termampu untuk memberikan ilmu kepada adik2 remaja.... ketika berada dalam program My Concern.. ku belajar ilmu2 baru.. yang selami ni aku melarikan diri dr ilmu tersebut... adakah aku terlambat mempelajarinya???? aku berharap TIDAK.... aku berharap ader masa lagi untuk aku belajar kerana masih banyak lagi ilmu yang ku tinggalkan.. seolah2 ilmu itu menjauhi diri ini,.... berada di sana menjadikan ku kerdil.... jauh ketinggalan dari orang lain... menjadikan ku bisu seribu bahasa... walaubagaimana pun... dikala bisu itu... ilmu lah yang datang kepada ku.. alhamdulillah...



My Soff 2 telah dibentuk... menjadikannya generasi kedua yang dilahirkan My Concern.... aku berharap mereka dapat Istiqamah dalam memperjuangkan agama Allah di bumi ini terutama lagi di bumi Melaka ini.. perwatakan2 semasa program tersebut mmbuatku terkelu... sekali sekala diri bertanya sendirian.. adakah aku sama mcm mereka..??? adakah mereka boleh menerima ku ngan baik ??? adakah aku layak berada disini??? adakah aku kuat seperti mereka??? persoalan2 ini membuatkan hati ku gembira bila terhidangnya jawapan... kedatangan ku diterima dengan baik... membantu petugas teknikal membuatku senang... kerana aku berada di kesemua aktiviti... tetiba hati ku gusah gelisah kerana memangku ajk teknikal... aku takut jika membuat masalah... bos aku telah balik utk hadir meeting lain.... aku jd ketua sementara... alhamdulillah.... hari tersebut berlangsung dengan lancar... aku hanya menurut arahan ketua ku yang telah men'setup'kan semua nya...






hatiku tertarik dengan semangat yang d tunjukkan oleh rakan2ku... ader yang datang dr jauh seperti sabah, terengganu, johor.. walaupun mereka bukan orang Melaka... namun mereka sentiasa membantu menjayakan program ini,... rmai ajk on/off... mean bukan sepenuh masa... posisi ajk sentiasa bertukar ganti,.. namun.. program berjalan dengan baik tanpa masalah... aku mengagumi pengurusan mereka... ader yang datang hanya beberapa jam sahaja... untuk membantu membuat montaj... selesai kerja. mereka balik awal pagi untuk ketempat lain... mereka bukan mencari duit.. tapi mencari ilmu di bumi Allah ini.... mereka membantu menegakkan kalam Allah di bumi ini.... inilah yang aku sanjung.. perjuangan mereka.... walaupun semua ajk tidak mendapat elaun... tidak mendapat duit... namun... jiwa mereka bersemangat turun menceburkan diri membantu dalam program ini... ader yang ponteng kelas.. ader yang ponteng kerja.. mereka berkorban untuk melahirkan seorang manusia menjadi muslim sejati...



alhamdullah.. aku harap dapat join lagi progrm seperti ini.. dapat ku menimba ilmu lagi.... semoga dapat berjumpa lagi dengan adik2 angkat ku... semoga mereka sentiasa ber intiqamah dalam perjuangan... detik2 ini aku harap dapat di jadikan satu titik permualaan dalam hidup ku.... doakan kejayaan Islam...salam...: bllg


No comments:

Post a Comment