Wednesday, February 17, 2010

Tuan Guru menyelamatkan Insan daripada lemas



salam semua... aper kaba pagi ni.. huhu.. alhamdulillah..... dapat juga aku menulis dalam ruangan blog ni.. huh.. cuti2 ni.. aku dah wat jadual untuk report dan psm aku.. tapi hampa sikit.. ianya tak berjalan seperti yang dirancang.. huhu.. hari ni. aku harap.. dapat siapkan report.. insyallah... hhmm..

bangun pagi tadi.. aku menyelongkar website2 dan blog2 di alam maya ini... dan terjumpa lah... satu berita yang amat mangharukan aku... bagaimana seorang ulama' yang terkenal menyelamatkan seorang insan yang hampir lemas di laut... bagaimana seorang yang di panggil "ketua" mendahulukan diri nyer untuk menyelamatkan insan tersebut dari menuruh anak2 buahnya... inilah contoh yang kite perlu ikuti... beliau ialah Dato' Seri Abdul Haji Hadi Awang... mantan menteri besar Terengganu dan Presiden PAS... beliau merupakan salah seorang tokoh ulama' yang aku kagumi.... seorang tokoh yang memperjuangkan Islam di bumi Malaysia ini...

semua maklumat ini aku dapat dari facebook muhamad hanafiah ismail. beliau dikatakan berada disitu semasa kejadian berlaku..






"Menyelamatkan mangsa yang lemas bukanlah terlalu besar berbanding dengan tugasan presiden yang istiqamah berusaha menyelamatkan ummah yang lemas semenjak dari dulu hingga sekarang." - Ustaz Ahmad Kamal Ali, Ketua DPP Kuala Terengganu.



mari kita sama2 mendoakan beliau semoga Allah panjangkan usia beliau dan merahmati kepimpinannya.:bllg


No comments:

Post a Comment